2016. május 21., szombat

A többi túró...

A túróval minden évben meggyűlik a bajunk. Az idei évet kipipálhatom, megvolt a túrósztori.
Az történt, hogy...na szóval, tudni kell, hogy a túrót úgy csepegtetem, hogy egy nagy műanyag dobozt teszek az asztalra. Rá egy műanyag zöldséges rekeszt, és arra egy alsóhoz hasonló méretű műanyag dobozt, aminek az alját sok-sok helyen fúróval megfúrtuk, kilyukasztottuk. Ezen át csepeg a savó az alsó dobozba. Na mármost, este van, este van, ki-ki nyugalomban, engem kivéve, mert ki kellett szednem még a túrót, hogy lecsepegjen. Semmi gond, végül is csak hajnali fél négykor keltem, mi az nekem. Előveszem az egyik dobozt, elő a másikat, rekesz a helyére, kezdem szedni. Egyszer csak látom ám, hogy folyik valami. De nagyon. Egyre jobban. Hű, mondom, kilyukadt a dobozom? Az meg csak folyik. Ömlik. Nézem a dobozt, hol ereszthet? Hát akkor látom, hogy két egyforma, fúrt fenekű, lyukas dobozt tettem oda, közé a rekesz, nem csoda, ha ömlik ki savó...Óhogyaza...Hirtelen azt sem tudtam, mit tegyek, hol szedjem, toljam, húzzam, mossam...Ráadásul az asztal alatt voltak a műanyag tejes kannák, persze egytől egyig csupa savó, túró lett. A szék és a székpárna. Befolyt a bútor alá. Úszik a konyha a savóban. Szuper. És a dobozból csak csepeg, folyik a kiszedett túróból a savó. Ehhez már segítség kellett. Jött Géza, kiöntöttük a túrónak valót egy edénybe, kiszedtük az asztal alól a kannákat, ő nekiállt elmosni - épp a vacsorája közepén tartott - én meg megpróbáltam eltakarítani az asztalról, doboz, edény alól, földről, bútor alól a Dunányi savót. Ami szerencsére még ragad is, ha összejárja az ember a papucsával a többi helyiséget, márpedig összejárja, mert ugye a felmosóvizet ki kell önteni, újat hozni, cserélni...Általános nagytakarítás kipipálva.
Boldogok a sajtkészítők...?!
:D

1 megjegyzés: