2013. október 19., szombat

Kiskacsa fürdik sárga edényben...:)

A faluban egy ismerősünknek elült egy tyúkja. Ez már önmagában is esemény, mert a mai "gépi" tyúkok nem ülnek el, nincs benne a programjukban. Ismerősünk végigjárta a faluban a tyúkosokat, hogy kinek van fias tojása, de úgy látszik, ma már nem divat kakast tartani, mert nem talált. Mesélte nekem ezt a történetet nagy búsan, nekem meg volt épp öt kacsatojásom, és hát fiasak, mert minden nap látom az emeletes kacsáimat, naponta többször is. :) Hát odaadtam, ha lesz belőle kiskacsa, majd osztozunk. És hát lett. 3 napja keltek ki, még akkor reggel felhozott nekünk kettőt. Az egyik elég kis gyenge volt, nem állt a lábán, laposkúszásban közlekedett, mert a feje kicsit nehéz lehetett, de élt. Betettem a szappanos szekrénybe, föléjük egy asztali lámpa melegíteni, kerestem finom, friss füvet az udvarban, vágtam nekik ollóval kis fecniket belőle, és tettem nekik inni is, meg egy kis darát. Köszönik szépen, jól vannak, a gyerekeim percenként megállnak mellettük, hogy de cukik - és tényleg azok! Ahogy esznek, ahogy kinyúlva alszanak a lámpa alatt, vagy épp a pléd egyik redője alá bújva...És ahogy isznak! Pár órásak voltak csak, és már nyelték a vizet, mint a kacsa a nokedlit :) Csináltam egy videót róluk - sajnos a melegítő lámpa bekavar picit, de nagyon tündérek amúgy. A végén még pár csippantást is megeresztettek. :)

Nincsenek megjegyzések: