2015. június 12., péntek

Nincs ki minden kereke...:)

A mai nap két élménnyel gazdagított, egy viccessel és egy olyannal, amit nem frissiben osztok meg, mert át kell gondolnom, hogy is szeretném pozitívan szemlélni.
A viccesen nincs mit átgondolni, csak megosztani egy jóízű nevetés ígéretével.
Két lányom a mai nap egyszerre jött haza az osztálykirándulásról, ezért Géza elment értük Pestre. Így aztán nekem maradtak az állatok is és a fejés is. no meg a rekkenő hőség.
Történt pedig, hogy az amúgy aránylag szelíd pulykakakas úgy döntött, hogy móresre tanítja az egy hete hozzánk került rendes kakast. A szomszédasszonyom - talán nem mindenki tudja - tojással foglalkozik, ezért van egy pár tyúkja, némelyek épp a hátsó kerítésnél. Kiszúrta ám ezt a kakasom, és ott billegette magát a kerítésnél, próbálva közel kerülni a tyúkokhoz. Ezt az alkalmat használta ki a pulykakakas, hogy jól leossza. Kergetőztek a ló udvarában, az én kakasom menekülőre vette, a pulykakaks (aki szintén az enyém), üldözte nevelési célzattal. Már épp befejeztem a dolgom, hát gondoltam, épp ideje nekik is nyugovóra térni, ezért fogtam a kisebbik gereblyét ( a gereblyék sokszor szerephez jutnak az állatokkal való viszonyomban :) ), és bementem a ló-boci udvarba, hogy kihajtsam a két delikvenst onnan aludni. Megyek befelé a gereblyével, mire is Rómeó érdeklődve felnéz a szénázásból - "eksön van" :) És a nyomomba eredt. Na, ezt már Saciaboci sem nézte tétlenül, mert ahol ennyien vannak, ott valami érdekes történik, így hát Rómeó nyomába szegődött. A dolog a következőképpen nézett ki. A két kakas érzékelte a rosszallásomat a viselkedésüket illetően, és elkezdtek menekülni. Elöl az én kakasom, mögötte a pulykakakas. Utánuk én sisegve a gereblyével, hogy kihajtsam őket. Az én nyomomban pedig Rómeó, fejét lehajtva, érdeklődve, őt pedig Saci követte. Mivel a kakas körbe-körbe rohant a bekerített részben, így egy darabig ebben a felállásban mentünk körbe-körbe. Elöl a kakas, utána a pulyka, mögöttük én a gereblyével, majd Rómeó, és végül Saci. Közben azon járt az eszem, hogy ha ezt valaki a hátsó utcából végignézi, egészen biztosan azt fogja gondolni rólam, hogy ennek a Baranyinénak nincs ki minden kereke, de ez ragályos lehet emberről állatra is, mert az állatainak is elment az esze...
Szóval tettünk pár kört, amikor kísérőim megunták a körözést, és megálltak a kapunál, hogy immár nézőként szemlélve az eseményeket, jókat röhögjenek rajtam. Az én kakasom pedig még mindig nem vette a lapot, hogy ki kéne hussania a kerítés alatt a helyére. Viszont egy újabb körnél elvétette egy méterrel a kanyart, és ezért épp nekiment volna Sacinak, aki egy laza fejmozdulattal a kerítés felé terelte a gyagya kakast, akinek végre leesett a menekülési útvonal, és kihussant végre. Gyorsan megköszöntem Sacinak a közreműködést, és mentem volna kifelé a kakasok után, amikor is Saci úgy gondolta, hogy ideje learatni a segítsége babérjait, és nekiállt kifelé nyomni a kaput fejjel, amit én éppen befelé nyomtam. Nos, én nyertem...Végül otthagytam a csalódott bocit, és a kakasok nyomába eredtem. Most mindhárman a legénylakásba mentek be, így a pulykakakast be tudtam terelni az ólba, ott nyakon csíptem és visszavittem a kecskék kertjébe a családjához. A kakast aztán becsuktam a helyére, és végül rácsuktam a gúnárt is, így végül rend lett.
Gézának a könnye potyogott a kacagástól, ahogy elképzelte a történteket...:)

Nincsenek megjegyzések: