2014. február 13., csütörtök

Azért attól még nem lazsálunk :)

A január és a február a feltöltődés ideje. Is. Sütöttem tortákat, megtanultam egy új tortakrémet készíteni, megtanultam a fondantbevonat készítését a tortákra, és több alkalommal ki is próbáltam - a családom és az ismerősök nagy örömére. Készítettünk sok-sok pillecukrot, vendégül láttuk egy pattogatott kukoricára és egy teára a barátainkat, meghívtunk újabb és újabb barátokat és megnéztünk jópár filmet kettesben. Készítettek velünk riportot, és beszélgettünk ismerősökkel a neten. Hazajöttek a gyerekek is a vizsgaidőszak után pár napra, ja, és marcipánt is megtanultam csinálni. Pihentünk és elfáradtunk, reménykedtünk és csalódtunk, elszúrtunk és helyrehoztunk, alkottunk és aggódtunk - most már itt az ideje lassan felvenni a munka fonalát, visszaállni a hajtásba.
De azért senki ne gondolja, hogy két hónap végig a pihenésről szól :) - csak hogy igazoljam magam, megmutatom, mit csináltam tegnap és ma.

És igen, itt a képen sajtok vannak. :) De nem kecskesajtok...Tervbe vettük, hogy beszerzünk egy tehénkét hamarosan, így elkezdtem a tehéntejjel kísérletezgetni. Az első jelek nagyon biztatóak, a képen bazsalikomos-fokhagymás és chilis - majorannás sajtok vannak, már eladásra is készült, eddig nagy sikerrel. Persze a kecskesajt azért kecskesajt, és a tehéntejből készült sajtok nem ugyanazt az aromát adják - valahogy hiányzik belőlük az az impulzivitás, ami a kecskesajtot jellemzi - de azért így is nagyon finom. És a szappanok is készülnek, a képeken csalán-méz-tojásos, natúr-mézes és levendulás szappan készül - itt most csak kisebb mennyiségben.
Egyszóval nem lazsálunk :)





2 megjegyzés:

Lidike írta...

Nagyon szép minden, a sajtok és a szappankák is. Én most hétvégén készítem el az első ízesített kecskesajtomat, van a fagyasztóban kb. 8 liter tejem, lesz egy fokhagymás és egy lilahagymás-köményes. Már nagyon várom :)
A szappankáid is gyönyörűek. Én is szeretnék idén megtanulni csinálni, mert a párom csak azt használ és neki készítenék pár darabot, meg a családnak. Kecsketejes-levendulásat próbálnék majd először, már nézegettem a neten de ilyen receptet nem leltem. Hát még van idő mire a kecsóim megint adnak tejet, addig csak kikupálódok valahogy :)
Már nagyon várom, hogy mi lesz nálatok gidafronton figyelek ezerrel :)

mi írta...

Én köszönöm a szappant gyermekemnek használ napi 3x- 4x mossa meg arcát mélyen üllő pattanásos szennyezett bőrére(jön megy iskola stb... tehát) és jó szuper köszönjük! Én merem ajánlani csokis szegfűszeget tiniknek ,vagy bárkinek ♥