2013. február 5., kedd

Szap-Panka


Az első szappanomat Panna lányom ekcémás kezére készítettem. Azóta a Szap-Panka kecsketejes szappanjaim már bekerültek a köztudatba a környéken, sőt, már külföldre is vittek belőle. Igazán öröm olyasvalamit készíteni, ami igazán érték. Elégedettséggel tölti el mind a készítőt, mind a használót. Ahogy egyre több szappant készítettem, elkezdtem érdeklődni a díszítések után, és fantasztikus anyagokat találtam a neten. Természetesen csak és kizárólag igazi anyaggal színezek, ami azt jelenti, hogy fűszernövény, gyümölcs, gyógynövény jöhet csak számításba, mert a természetes jellegét a szappanjaimnak szeretném teljesen megőrizni. egyébként is kirázna a hideg a tudattól, hogy ha valami ételfestéket kellene magamra kennem a szappanokkal. Brrrr...Szóval így nem lesz annyira élénk színű, mint a boltiak, de aki azt szereti, szíve joga azt venni. Én maradok a természetes variációnál. És íme egy kis ízelítő a szappanokból:
Sok-sok különböző illattal és hatóanyaggal készül, lévén elsősorban ekcémás, száraz vagy éppen zsíros, problémás bőrre készülnek. Számomra is döbbenetes, hogy a természet milyen gazdag hatóanyagtárházzal van megáldva, és mégis mi minden vegyianyagot használunk kényelemből :) Mindenesetre ezek a szappanok semmi műanyagot nem tartalmaznak, az illatuk is tiszta, gyógyszerkönyvi minőségű, igazi növényi illóolaj, nem a 300 ft-os izék - bocsánat a szóért, de hosszas gondolkodás után sem találtam megfelelő szót arra, hogy hogyan jellemezzem ezeket az anyagokat :) Szóval használom a levendulát, a körömvirágot és a gerániumot, valamint a citromot és a citromfüvet nyugtató, hámosító, bőrápoló hatóanyagként, a petrezselymet gyulladáscsökkentőnek, a bazsalikomot vérkeringést serkentőként, antidepresszánsként, a borsosmenta remekül fertőtlenít, de eukaliptusszal együtt a megfázásos időszakban is remekel, a paradicsom hidratál, és hát nem utolsósorban mindegyik szappanban a fő hatóanyag a kecsketej, amiről - vicces, de - öt-hat évvel ezelőtt még fintorogva elfordultam volna :). Pedig micsoda remek ajándék Istentől!! Ez a kis kosárka nem süti :), hanem szappan, méghozzá fahéjas :) 













A kis sárga muffinok pedig körömvirágos szappankák, hála egy kedves hölgynek, aki volt olyan jó, és leszedegette nekem a kertjéből a körömvirágok fejecskéit, hogy szappan lehessen belőlük.













Kedvenceim a sütiszappanok. A családomat külön figyelmeztetnem kellett, hogy nem tiramisu, meg ne kóstolják :) ezek itt citromfű-menta, valamint körömvirág-geránium kombinációt kaptak.




Viszont méltán népszerűek az after-eightes szappanjaim, mind látványban, mind illatban. A kakaó-menta kombináció egyszerűen finom, kényeztető, jólesik az embernek, amellett tényleg hasznos is. 










Első cirmos-próbálkozásom ez a csalán-geránium kombináció. Nagyon fincsi!!!! Most ilyennel fürdik Panna lányom.









Ezek pedig egyszerű, natúr kecsketejes szappanok külön illat nélkül, eltekintve a teafa illótól, amit az ekcéma miatt minden szappanba teszek automatikusan. A fenyőfamintákban a lányaim is segítettek :)





Mindannyian nagyon büszkék vagyunk erre az olivaszappanra a benne lévő fenyőfa-minta miatt. :) Nincs vendég, akinek meg ne mutatták volna a lányok, hogy milyen szép szappant csináltunk. Tény, hogy jó sokat faragtam és bütyköltem, amíg ilyen lett. Alig bírtam kivárni, hogy felvághassam, és lássam, tényleg úgy néz-e ki, mint ahogy elképzeltem! De úgy néz :) 







És már készülök a következőkre, rengeteg ötletem van, alig várom már, hogy megvalósuljanak :) A húgommal is kooperálunk a csomagolásban, ő azt csinálja, én meg a belevalókat - csupa izgalom az élet! :))))

Nincsenek megjegyzések: